A szélvédő plexi a menetszélt csökkenti valamelyest, azonban füldugó kötelező lesz. Tapasztalatom szerint a zaj a duplájára növekszik. Egy 200km-es túra átlag 110-es tempó mellett, már komoly fülzúgást eredményezhet.
A plexi felszerelése előtt, több túrám is volt, és elviselhető volt a zaj, igaz a menetszél rendesen rángatta a bukómat nagyobb sebességnél. A szélvédő használata mellett jelentősen csökkent a menetszél okozta „bukó rángatás” a zaj viszont elviselhetetlené vált. Mivel a menetszél jelentős részét a szélvédő alulról a bukósisak környékére tereli a Bluetooth kihangosító, mely a bukósisakom bal oldalára került elhelyezésre, furcsa hangokat produkál magasabb tempónál. Autópályán semmilyen pozícióváltás nem hozott eredményt. A zaj sajnos borzasztó.
Az egyetlen megoldás a füldugó lesz. (Alpine MotoSafe, melyről később még leírom tapasztalataimat.)
A Givi szélvédő plexi melyet használok, 140km/h után a gyenge rögzítő elemek miatt sajnos elkezd lebegni, és a kb. 5mm eltartás miatt folyamatosan nekicsapódik a fényszórótest felső részéhez. Igaz a PC41-es 2012-es Hornethez nem nagy a szélvédő plexi választék, és az egyetlen profi megoldást egy másik olasz cég gyártja, átszámítva, behozatallal együtt 50.000?- Ft-ért. Szerintem ez már pofátlan ár egy darab plexiért, bármennyire is „versenykörülményekre” van hangolva. Ráadásul fele olyan nagy, mint a Givi szélvédő, őszinte véleményem szerint ez legjobb esetben is csak designdarab, de semmiképpen sem használható túrázásra.
Persze maradhattam volna a berögzött Naked megoldás mellett, azaz „a szélvédő csak elcsúfítja a gépet”, de megoldást próbáltam találni a hosszú utak autópálya szakaszaira.
Végső megoldás, plexi marad, füldugó bejátszik. :)