Autósok kontra Motorosok
A 2014. évben idáig is nagyon sok motoros balesetről számoltak be a hírcsatornák. Aki kicsit is nyomon követi a KSH által a közlekedési balesetekről szolgáltatott adatokat, láthatja, hogy jóval több személygépjármű roncsolódik a közutakon. Valamilyen oknál fogva a motoros balesetek felnagyított hírértékűvé válnak és az emberek szemében a motorozás inkább hasonlít egy-egy thriller filmbe illő cselekményre, mintsem a szabadság érzésére.
Nem véletlen hallgatjuk a hír hallatán szeretteinktől, barátainktól, rokonaiktól, hogy milyen veszélyes is a motorozás.
Való igaz, hogy itt nincs kaszni, ami tompítaná az ütközést. Itt hagyatkozhatsz a motorkezelési tudásodra, a jó szerencsére és az öltözékedre. Súlyosabb szituációban már csak a fizikára!
Azt gondolom naiv, aki úgy pattan nyeregbe, hogy ez csak egy játék! A játék azért játék, mert nincs a nagybetűs életben tétje. A modern verseny játékokat helyezd egy pillanatra át a valóságba. Megcsinálnád ugyanazt a manővert élesben is? Szerinted az adrenalin szint hol lesz nagyobb és hol lesz nagyobb a tét?
Persze lehet akár játék is, ha tudod hol a határ, lehet élvezetes program, és lehet egy maga mögött nyomot hagyó örök fájdalom.
Pro és Kontra:
Az a személygépjármű vezető, aki még életében nem ült motoron, hogyan szemléli a motorkerékpárost?
Úgy, ahogy önmagát gépjárművében ülve. Fogalma sincs arról, hogy Te milyen sebességre vagy képes másodpercek alatt, milyen gyorsan tudsz lefékezni, milyen a szeles időben vagy zuhogó esőben egy motoron ülni, milyen necces egy nagyobbacska kátyúba beleszállni, ráfutni az olajfoltra két keréken.
Ezzel azt szeretném szemléltetni, hogy amíg szidják a motorosokat, hogy előre gurulnak a piros lámpánál, tekeregnek a kocsi sorban, beelőzik őket, addig a motoros is okkal felháborodik, amikor szabályos előzéskor az álló kocsisorból rányitják az ajtót, ráhúzzák a kormányt előzés közben, kijönnek eléjük körültekintés nélkül a főútvonalra, vagy kicentizik a távolságot a motoros mögött haladva.
Azok a motorkerékpár vezetők, akik a sebességhatárokat feszegetve, agresszív módon, minden szabályra fittyet hányva közlekednek, én sem tudok mit mondani. Kockáztatja a saját életét, esetleg a hátsó utas életét, és a közlekedésben résztvevők életét is.
Nőtt a halálos kimenetelű balesetek száma
Jól belegondolva mikor vétkes a motoros? Amikor a megengedettnél nagyobb tempóval közlekedik, amikor elszámolja magát a kanyarsebesség megválasztásakor, mutatványozik, amikor félvállról veszi a „beöltözést” (papucs, sort, póló), és amikor nem tud mit kezdeni a veszélyhelyzettel.
A motoros kettő, azaz kettő darab keréken közlekedik, és kihangsúlyozom nincs légzsák, vagy oszlop oldalt beépítve, ami jó esetben megmentené az életét.
A vezetési kultúra a béka feneke alatt van Magyarországon, bár megnyugvás számomra is, hogy nem orosz módra közlekedünk.
Egy szó, mint száz jóval nagyobb odafigyeléssel, türelemmel és toleranciával, szélesebb körű vezetéstechnikai ismeretekkel csökkenthető lenne a közúti balesetek száma.
„ Mindenkit haza várnak”